نوشته شده توسط : ilmah

پوکی استخوان اغلب به عنوان "بیماری خاموش" شناخته می شود، زیرا، اگرچه تقریباً 3 میلیون نفر در بریتانیا تخمین زده می شود که به پوکی استخوان مبتلا هستند، اما به طرز نگران کننده ای تعداد کمی از مردم می دانند که تا زمانی که استخوانی را بشکنند، به آن مبتلا هستند. سالانه بیش از 300000 شکستگی به دلیل پوکی استخوان رخ می دهد.

پوکی استخوان چیست؟

پوکی استخوان یک بیماری پیشرونده است که با افزایش سن منجر به استخوان‌های شکننده‌تر می‌شود. استخوان‌های شکننده بیشتر به راحتی می‌شکنند و استخوان‌های مچ دست، لگن و ستون فقرات شما آسیب‌پذیر هستند.

استخوان یک بافت زنده است و استخوان جدید در طول زندگی جایگزین استخوان قدیمی می شود. اما در زندگی بعدی، سلول هایی که استخوان جدید می سازند، نمی توانند به سرعت سلول هایی که استخوان قدیمی را جدا می کنند، کار کنند. این منجر به از بین رفتن کلی بافت استخوانی می شود که استخوان ها را ضعیف تر و شکننده تر می کند.

برای زنان، هورمون استروژن به محافظت از استحکام استخوان کمک می کند. کاهش استروژن در سالهای بعد از یائسگی باعث از بین رفتن سریع استخوان می شود که می تواند منجر به پوکی استخوان شود.قرص فرفولیک

از هر 2 زن، 1 نفر و از هر 5 مرد بالای 50 سال، 1 نفر به دلیل پوکی استخوان دچار شکستگی استخوان می شوند، بنابراین حفظ سلامت استخوان ها مهم است.

چه چیزی بر خطر ابتلا به پوکی استخوان تأثیر می گذارد؟

هیچ دلیل واحدی برای پوکی استخوان وجود ندارد. خطر ابتلا به آن با عواملی مرتبط است که می تواند منجر به استخوان های ضعیف شود، که عبارتند از:

سابقه خانوادگی - اگر سابقه خانوادگی پوکی استخوان داشته باشید یا اگر یکی از والدین شما لگن شکسته باشد، احتمال ابتلا به پوکی استخوان بیشتر است.

داشتن بالای 50 سال سن

جنسیت - پوکی استخوان در زنان شایع تر است زیرا استخوان های کوچک تری دارند و در دوران یائسگی استروژن از دست می دهند.

وزن کم بدن (یعنی داشتن شاخص توده بدنی کمتر از 19)

برخی شرایط پزشکی - مانند آرتریت روماتوئید، پرکاری تیروئید و بیماری کرون قرص افلوکیم

برخی داروها - مانند استروئیدها و برخی درمان‌های بیماری کرون

سبک زندگی ناسالم - فعالیت بدنی کم، سیگار کشیدن، الکل زیاد، کمبود کلسیم و ویتامین D.



:: برچسب‌ها: استخون،بیماری،درمان ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ilmah

همه ما می خواهیم بدانیم چگونه خواب خوبی داشته باشیم. داشتن خوابی آرام به اندازه خوردن یک رژیم غذایی سالم و انجام ورزش منظم مهم است.

طبق تحقیقات، خواب ضعیف می تواند اثرات مضر فوری بر عملکرد مغز، هورمون ها و عملکرد ورزشی شما داشته باشد. اگر می خواهید سلامتی خود را حفظ کنید، باید تلاش زیادی کنید تا خواب خوبی داشته باشید.

خواب و سلامتی:

حفظ عادات خواب سالم برای یک سبک زندگی سالم مهم است. کم خوابی می تواند اثرات منفی بر سلامت شما داشته باشد.خوابیدن در دوران پریودی

نداشتن خواب کافی می تواند اثرات مضر فوری بر عملکرد ورزشی، عملکرد مغز و هورمون ها داشته باشد. همچنین می تواند باعث افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به بیماری در کودکان و بزرگسالان شود.

در چند دهه گذشته، هم کمیت و هم کیفیت خواب ما کاهش یافته است. تعداد بسیار کمی از افراد به طور منظم خواب شبانه خوبی دارند.

راه های آسان برای بهبود خواب:

    قرار گرفتن در معرض نور شدید در طول روز را افزایش دهید.کاهش درد پریود

بدن شما حاوی یک ساعت طبیعی است - ریتم شبانه روزی شما. به شما کمک می کند بیدار بمانید و به بدنتان می گوید که چه زمانی بخوابد. قرار گرفتن در معرض نور شدید یا نور طبیعی خورشید در طول روز به حفظ ریتم شبانه روزی شما کمک می کند. یک ریتم شبانه روزی سالم باعث افزایش انرژی در طول روز و طول مدت و کیفیت خواب در شب می شود.

 



:: برچسب‌ها: خواب،سلامت،روان ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ilmah

سام ریمی مدت‌هاست که داستان‌های شگفت‌انگیزی در هر سطحی تعریف می‌کند.

اگر من را می شناسید، پس هزاران بار از من شنیده اید که می گویم مرد عنکبوتی 2 سام ریمی بهترین فیلم ابرقهرمانی تمام دوران است. من فکر می کنم این تقطیر کامل از معنای حمل بار قدرت و مسئولیت بر دوش افرادی است که در این ژانر وجود دارند.

و چنین فیلمی بدون کارگردانی که در راس بازی آنها باشد نمی تواند وجود داشته باشد.

رعیمی از سینمای مستقل آمده بود. او ما را با فرانچایز The Evil Dead ترساند و با حرکات دوربین مبتکرانه‌اش و قلبی که در هر داستان می‌گذارد ما را شگفت‌زده کرد. از نظر کارگردانی، نویسندگی و نکات فیلمسازی، چیزهای زیادی برای برداشت از چنین شخصی وجود دارد.بهترین انیمیشن های ژاپنی

حتی زمانی که فکر نمی کنید آماده اید، یک چالش بزرگ را انجام دهید.

یکی از کارهایی که من انجام داده ام این است که سالی یک بار سعی می کنم یک ژانر جدید بنویسم. من فکر می کنم شما هم باید این کار را انجام دهید. در واقع نوشتن را دوباره بسیار سرگرم کننده می کند، زیرا شما خود را مجبور می کنید مهارت هایی را که در ژانرهای دیگر در اینجا تقویت کرده اید بیاموزید. شما آماده هستید چیزی را امتحان کنید، فقط بروید آن را انجام دهید.بهترین انیمیشن های جهان



:: برچسب‌ها: فیلم،سریال،مرد عنکبوتی ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ilmah

بنابراین، در سال 2022 به خودتان قول داده اید که سالم تر زندگی کنید و تناسب اندام داشته باشید. حتی ممکن است این فرآیند را از قبل شروع کرده باشید، اگرچه این روزها بزرگترین چالش این نیست که چگونه شروع کنید. این نحوه ادامه دادن است که بسیار مهم است.بهترین دکتر پوست

ممکن است در حال حاضر به قسمت دوم فکر نکنید. همه چیز در ابتدا خوب است، اما به زودی احتمالاً قبل از اینکه شیار خود را پیدا کنید، با وسوسه تسلیم شدن روبرو خواهید شد. درک دلیل آن آسان است.

تمرین محدودیت‌های شما را از بین می‌برد و می‌تواند از نظر جسمی و عاطفی  به شما صدمه بزند و پایبندی به آن را سخت کند. ما شروع به بهانه تراشی می کنیم مانند نداشتن زمان کافی، لذت نبردن از کاری که انجام می دهیم یا سخت بودن آن کار. وقتی تغییرات را بلافاصله نمی‌بینیم، ناامید می‌شویم، نمی‌دانیم که زمان می‌برد، و بیشتر تغییرات در ابتدا داخلی هستند. این ذهن شماست که باعث می شود از کار دست بکشید و ذهن شما قبل از اینکه بدنتان دست از کار بکشد تسلیم می شود.

البته، شما نمی‌خواهید سفر را در دو ماه متوقف کنید، اما به حرکت خود ادامه دهید.چه به دنبال سلامت جسمی و انرژی بهتر، اعتماد به نفس بهتر بدن، یا اهداف بلندپروازانه‌تر ورزشی مانند دویدن در یک مسابقه باشید. خوشبختانه، راه‌های زیادی برای باانگیزه ماندن یا شروع ایجاد عادات سالم‌تر وجود دارد.

اهداف خود را بنویسید:

تعیین اهداف اولین قدم برای بیرون بردن خود از درب، و نگه داشتن شما در مسیر است. همیشه باید یک هدف بزرگ و بلندمدت داشته باشید. اما برای رسیدن به آنجا به پله هایی نیز نیاز دارید.کنترل خشم

یک مجله سلامت ایجاد کنید، یا یک تابلو با همه جزیئات بسازید. از روش SMART برای تعیین اهداف استفاده کنید. اهداف ساده، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقعی و مبتنی بر زمان چیزی است که این سیستم از آن ساخته شده است. هدف اصلی خود را با محدودیت زمانی تعیین کنید و اهداف کوچک و واقع بینانه برای رسیدن به آن نقطه عطف ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر هدف بزرگ شما کاهش وزن مشخصی است، به این فکر کنید که چه چیزی امکان پذیر است و تاریخ پایان آن را تعیین کنید. در صورت لزوم با یک متخصص مشورت کنید. سپس، اهداف هفتگی و ماهانه را برای رسیدن به آن هدف تعیین کنید، مانند تعداد تمرینات تکمیل شده یا افزایش وزن از دست رفته.



:: برچسب‌ها: سلامتی،انگیزه ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ilmah

حتی اگر گذراندن وقت در آشپزخانه قسمت مورد علاقه شما در روز نیست، باید اعتراف کنید: ساختن چیزی از ابتدا تا انتها (حتی اگر فقط به معنای ریختن آن در مایکروویو باشد) با سطح خاصی از رضایت همراه است. مطالعات نشان می دهد که پخت و پز به کاهش استرس و شعله ور کردن آتش خلاقانه شما کمک می کند.

خودتان را آماده کنید، زیرا می‌خواهید یاد بگیرید که چرا باید آب لیمو را در تخم‌مرغ‌هایتان بفشارید (بله، واقعاً)، سیب‌زمینی‌های شیرین خود را در فریزر قرار دهید و برای محافظت از سلامت قلب خود، به روغن آشپزی خاصی برسید. برای عجیب‌ترین و متحول‌کننده‌ترین نکات آشپزی در اطراف به خواندن ادامه دهید

سیب زمینی های خود را برای همیشه ماندگار کنید (خوب، چند ماه) با نگهداری آنها در یک مکان تاریک و خنک.۷ روش ارتقای مهارت های کارکنان و زیردستانمان

وقتی سیب‌زمینی‌های شما شروع به له‌کردن یا جوانه زدن می‌کنند، وقت آن است که آن‌ها را در سطل زباله یا توده‌های کمپوست بیندازید. اما خبر خوب این است که می‌توانید با یک ترفند ساده عمر آنها را ماه‌ها افزایش دهید (و ضایعات مواد غذایی را کاهش دهید): «در حالت ایده‌آل، می‌خواهید سیب‌زمینی‌ها را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید»، کارشناس ایمنی غذا، جف نلکن، گفت :خوبه این باعث می شود که آنها در معرض نور ماوراء بنفش قرار نگیرند که باعث می شود سریعتر خراب شوند.3 تکنیک مطالعه موفق

سیب زمینی های خود را برای همیشه ماندگار کنید (خوب، چند ماه) با نگهداری آنها در یک مکان تاریک و خنک

وقتی سیب‌زمینی‌های شما شروع به له‌کردن یا جوانه زدن می‌کنند، وقت آن است که آن‌ها را در سطل زباله یا توده‌های کمپوست بیندازید. اما خبر خوب این است که می‌توانید با یک ترفند ساده عمر آنها را ماه‌ها افزایش دهید (و ضایعات مواد غذایی را کاهش دهید): «در حالت ایده‌آل، می‌خواهید سیب‌زمینی‌ها را در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید»، کارشناس ایمنی غذا، جف نلکن، گفت :خوبه این باعث می شود که آنها در معرض نور ماوراء بنفش قرار نگیرند که باعث می شود سریعتر خراب شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()